Riik tutvustab Haljala-Kukruse 2+2 riigi eriplaneeringu lühemate trassialternatiivide võrdlustulemusi
Haljala-Kukruse 2+2 maantee riigi eriplaneering on jõudnud etappi, kus valminud on lühemate trassialternatiivide võrdlustulemused. Olgugi et pikemad alternatiivid on veel võrdlemata ning seega ei ole tegemist lõpliku valikuga, soovib projektimeeskond siiski puudutatud elanikele neid tutvustada. Selleks kutsub projektimeeskond osalema veebitutvustusel 29.04 kell 17.30 (kohtumise LINK), kus selgitatakse lahti nii lühemate alternatiivide võrdlustulemused kui antakse ülevaate ka eriplaneeringu järgmistest sammudest. Veebitutvustuse salvestus lisatakse järelevaatamiseks ka planeeringu kodulehele kaasamistegevuste rubriiki.
Trassikoridor Haljalast-Kukruseni on jagatud kolmeks lõiguks: Haljala-Võrkla, Võrkla-Purtse ja Purtse-Kukruse. Neist esimesed kaks sisaldavad ka lühemaid lõike ehk alamalternatiive. Lühemate alternatiivide võrdlus puudutas Põdruse-Sõmeru, Rannu, Purtse ja Matka piirkonna lõikusid. Võrdlemine ja mõjude hindamine toimus koos erialaekspertidega ning selle käigus hinnati tee rajamisega kaasnevaid võimalikke mõjusid ja häiringuid nii sotsiaal- ehk elukeskkonna, majandus-, kultuuri- kui looduskeskkonna vaatest.
Lühemate trassialternatiivide kaardi ja selgitustega saab lähemalt tutvuda riigi eriplaneeringu kodulehelt Haljala-Kukruse teelõigu eriplaneeringu dokumendid | Riigiplaneering
Tasub teada, et tegemist ei ole kõikide alternatiivide võrdlustulemustega, vaid võrdlustulemused puudutavad lühemate lõikude alternatiive. Praegu eelistuse saanud lühemat lõiku võrreldakse edasi koos pikemate lõikude võrdlusega. Seega ei pruugi eelistatuim lühem trassilõik osutuda lõppvalikuks.
Projekt kulgeb endiselt plaanitud ajakavas ning jätkame uuringute koostamise, pikemate alternatiivide täpsema võrdlemise ja mõjude hindamisega. Selle töö tulemused valmivad 2025. aasta lõpul, mil neid ka avalikult tutvustame. Asukohavaliku otsuseni plaanime jõuda 2026. aasta lõpuks.
Haljala-Kukruse ligi 70 kilomeetri pikkuse maanteelõigu planeerimine ja tulevikus selle ehitamine on osa Eesti maanteevõrgu ohutumaks ja turvalisemaks rajamisest. Praegune kaherealine tee kavandatakse 2+2 maanteeks, kus sõidusuunad on eraldatud ning ohtlikud ristmikud ja vasakpöörded asendatud eritasandiliste liiklussõlmedega. Selle tulemusena muutub maanteesõit läbi kahe maakonna turvalisemaks, sujuvamaks ja ajaliselt lühemaks. Samuti paraneb ühendus Tallinna ja Ida-Virumaa vahel.
Haljala-Kukruse riigi eriplaneeringut veab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium. Lisainfot riigi eriplaneeringu kohta saab planeeringu kodulehelt ning projektijuht Anne Martini käest: anne.martin@mkm.ee